Mária Magdolna - A kereszténység titkos istennője |
Boldog-boldogtalan emberek életminőségei
|
2021. április 03. szombat, 06:12 |
Mária Magdolna
A KERESZTÉNYSÉG TITKOS ISTENNŐJE
SZERZŐ
SZERKESZTŐ
FORDÍTÓ
RÓLA SZÓL
Kiadó: |
Gold Book Kft. |
Kiadás helye: |
Debrecen |
Kiadás éve: |
|
Kötés típusa: |
Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: |
322 oldal |
Sorozatcím: |
|
Kötetszám: |
|
Nyelv: |
Magyar |
Méret: |
24 cm x 16 cm |
ISBN: |
978-963-426-076-9 |
Megjegyzés: |
Színes és fekete-fehér reprodukciókkal illusztrálva. |
FÜLSZÖVEG
Mi az igazság a „másik Máriával" - az egész Újszövetség egyik legfőbb női alakjával - kapcsolatban, akinek jelentőségét csak Szűz Mária, Jézus édesanyja múlja felül? Habár csaknem teljes egészében kitörölték a bibliai evangéliumokból, megtért és megváltott „bukott nőként" tüntetve fel őt, Mária Magdolna a titkos gnosztikus evangéliumok legfontosabb szereplője közvetlenül Jézus után. Például a gnosztikus Mária evangéliuma elbeszéli, hogy a keresztre feszítést követően az apostolokat Mária Magdolna lelkes és vidám prédikációja gyűjtötte ismét egybe, a Tamás evangéliuma pedig kijelenti, hogy Jézus úgy nevezte őt: „a nő, aki mindent tud". Az évszázados zűrzavart, tévhitet és az igazság elfedését semmissé téve a Mária Magdolna: a kereszténység titkos istennője még azokat a kortárs keresztényeket is meglepi majd, akik az ő példáját felhozva érveltek a nők papi felszentelése mellett, és azokra a new age hívekre is ösztönzőleg hat, akik az „istennő" feminin archetípusaként ünneplik őt. Míg a hagyományos bölcselet szajhából lett szentként látja Mária Magdolnát, a közelmúltban egyes kutatók és népszerű biográfusok (többek között az evangélikus női humorista, Liz Curtis Higgs) igen meggyőzően amellett érveltek, hogy nem létezik semmiféle bizonyíték arra nézve, miszerint Jézus ezen közeli tanítványa valaha is prostituált lett volna. A revizionista történelem azonban valószínűtlen irányt vesz a Mária Magdolna: a kereszténység titkos istennője című könyvvel, Lynn Picknett írónő nagyon is spekulatív beszámolójával Máriáról, mint az Újszövetség és a korai keresztény egyház „titkos istennőjéről". Picknett több gnosztikus szövegből is merítve egyaránt felsorakoztat elcsépelt és új érveket Máriával kapcsolatban, akiről kijelenti, hogy Jézus valójában őt szemelte ki igazi utódaként. Ahol egyes gnosztikus szövegek szexuális kapcsolatot sejtetnek Mária és Jézus között, Picknett a szigorúan (de rigueur) az ezoterikus korai egyházban folytatott kész nemi rítusokat lát - noha ezeket később betiltották. És amíg néhány képzelet szülte (és viszonylag kései) egyházi legenda szerint Mária Magdolna „Franciaországba" menekült Jézus feltámadása után, Picknett egy teljes részletes fejezetet kínál annak alátámasztására, hogy ez a „francia kapcsolat" nem csupán legenda, hanem tény és valóság. Vissza
TARTALOM
Az illusztrációk listája.................................6 Bevezetés...........................................7 ELSŐ RÉSZ: FÉLREÉRTETT SZEMÉLYAZONOSSÁG Előszó: Szennyes fehérneműk..........................21 1. A kívülállók........................................37 2. A Magdolna-alternatíva...............................55 3. Szent szex és isteni szeretet............................71 4. Az apostolok apostola................................96 5. A francia kapcsolat..............................119 MÁSODIK RÉSZ: SÖTÉT TITKOK ÉS FEKETE MÁGIA 6. „Fekete, de azért bájos..."............................149 7. Isten feleségének tündöklése és bukása.................179 8. Egyiptom feltámasztása..............................191 9. A leleplezett Jézus-mítosz............................205 10. Jézus és a Keresztelő halála...........................224 11. Az eretnekek feje...................................249 Utószó...........................................272 Jegyzetek és hivatkozások............................282 Köszönetnyilvánítás................................304 Függelék: A mandeánusok és a szabiánusok.............307 Válogatott bibliográfia...............................310 Név- és tárgymutató................................315
|