Payday Loans

Keresés

A legújabb

Lora - magyar film, 2007. PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Jenő   
2011. október 19. szerda, 16:54

DUNA TELEVÍZIÓ: Csütörtök (Október 20.) 21:30

Lora
színes, magyar romantikus dráma, 118 perc, 2006

rendező: Herendi Gábor
forgatókönyvíró: Herendi Gábor, Divinyi Réka, Sárközi Andrea
zeneszerző: Hrutka Róbert
operatőr: Szecsanov Martin
jelmeztervező: Dunai Anita
producer: Herendi Gábor
executive producer: Kevin Cooper, Juszt Balázs
látványtervező: Horváth Viktória, Nánássy Zsolt
vágó: Király István

szereplő(k):
Lucia Brawley (Lora)
Fekete Ernő (Dávid)
Nagy Péter (Geri)
Szamosi Zsófia (Betti)
Bartsch Kata (Edit)
Gazsó György (Miklós)
Lukáts Andor (apa)
Lázár Kati (Margit)
Csuja Imre (Lovász)
Huszár Zsolt (Roy)
Reviczky Gábor (pszichológus)
Láng Annamária (Buba)
Hajduk Károly (Dedi)
Bánki Gergely (Kacsa)
Wéber Kata (Coli)
Badár Sándor (temetőőr)
Takács Katalin (Vali)


Ez a film megrendelhető DVD formátumban.
Lora, a gyönyörű, érzékeny lány évek óta egyedül él. Élete három évvel ezelőtt vett gyökeres fordulatot, amikor egy balesetben elveszítette a szerelmét, Dávidot. Ekkor megszakította minden fontos kapcsolatát: Bettivel, legjobb barátnőjével és Gerivel, Dávid öccsével sem találkozott azóta. Geri szerette Lorát, de nem akart, vagy nem mert a bátyja és a lány közé állni. Három évvel a tragédia után Lora és Geri útja újra keresztezi egymást. Lora menekül az emlékek elől, míg a fiúban feltámadnak a régi érzések. Idővel egyre közelebb kerülnek egymáshoz.


Bemutató dátuma: 2007. január 25. (Forgalmazó: Hungarotop)
Kritika:
PORT.hu, 2007. január 25.: Boldog bűnösök, akik a pokolra jutnak
Filmtekercs, 2007. január 25.: Lovagfilm
Index, 2007. január 29.: Valami Ámor
Mancs, 2007. február 1.: Szerelem az első bikavérig

Díjak és jelölések:
38. Magyar Filmszemle (2007) - Diákzsűri Különdíja (nagyjátékfilm): Herendi Gábor

Idő szerint | Hely szerint

Vetítik: DUNA TELEVÍZIÓ: Csütörtök (Október 20.) 21:30

*

Vélemény Összes hozzászólás (120)
jucus733 | Válasz aug. 02. 12:33 | 120/120
Nekem nagyon nem tetszett. Lapos és kiszámítható a sztori, szájbarágós a közhelyes mondanivaló. A színészek közül sokan valahogy úgy akartak életszagút alakítani, hogy egyáltalán nem alakítottak. A főszereplő szinkronizálása is elképesztően rosszul sikerült. Fekete Ernőt színházban nagyon szeretem, de itt kifejezetten idegesített. Hatalmas mellényúlás az egész.

mordekaj | Válasz júl. 08. 18:05 | 119/120
Nagyon szeretném megnézni ezt a filmet, nem tudja valaki, hol lehet letölteni? Köszönöm szépen:)

bamba | Válasz ápr. 03. 18:53 | 118/120
Hosszú!
A 8,3-at túlzónak tartom. 5-6 max.
Színészek rendben, történet egész jó (csak elnyújtott), fényképezés rendben. Nézhető film.

stomachh | Válasz márc. 19. 14:29 | 117/120
Ajjj, de jó volt! A romantikus drámák között az élmezőnyben a helye. Igaz, érződik benne, hogy közönségfilm szeretne lenni, ezért egészen emészthetővé van puhítva a cselekményszál. De nagyon jó sztori, nagyon jó színészi játék (a szőke barátnőt most kivételnek mondanám), jó a kép, remek a zene. Nagyon jó a rendezés: nagyon hangulatos az egész, jó a légkör, ahol feszültnek kell lenni, ott az, ahol meg lazán nevetősnek, ott meg olyan. Össze van ez rakva kéremszépen. Én nem szeretem a hosszú filmeket, de itt, 120 perc elteltével sajnáltam egy kicsit, hogy vége lett. Ajánlom minden érzelmileg érett embernek. 9/10.

kamélia_ | Válasz | Előzmény (RachmanyinoooV) 2010. júl. 18. 20:53 | 116/120
nagyon igazad van.
http://port.hu/pls/fi/films.film_page?i_film_id=82904

*

Boldog bűnösök, akik a pokolra jutnak
2007. január 25.

Magyarországon a műfaji filmnek nem igazán van hagyománya a vígjátékon kívül, amiben Herendi Gábor már bizonyított például a Valami Amerikával. Most a műfajjal nem biztosítja be a sikert, hiszen a melodráma nem kedvence a hazai közönségnek. Cserébe van hatalmas kampánya, zseniális színészei és egy egzotikus főszereplője a Lorának. Ha ez nem lenne elég, akkor ott van még maga film, ami szintén nem mellékes egy mozibajáró szemszögéből. És ez a film nem rossz. Sőt.

A történet főhőse Lora, aki elvesztette szerelmét, Dávidot egy balesetben, és az ettől ért sokktól megvakult. Évekig magányosan él, amíg egyszer egy koncerten összefut Dávid öccsével, Gerivel. Kettejük viszonya, kapcsolata a film története, tele mély érzelmekkel, de mentes minden érzelgősségtől. Története valós, esendő emberekről szól, akik ha úgy nézzük bűnösök, ha úgy nézzük tragikusak, de van lehetőségük a boldogságra. Egyébként meg mindannyian a pokolra jutunk, szól a dal a film végén.

A melodráma műfaja mind az irodalomban, mind a filmben többnyire alulértékelt. A 18-19. században virágzott, és általában úgy határozták meg, hogy sok benne a zenei aláfestés, sok benne a szenvedélyes érzelmi vihar és a maguk korában "könnyfakasztó vígjátékoknak" nevezték. A Lora tökéletesen beleillik a melodráma műfaji leírásába, mégis kicsit más. Elsősorban azért, mert ízig-vérig 21. századi, továbbá mert minden műfaji szabályt kiforgat, kicsit átértelmez. Herendit eddig vígjáték-rendezőnek ismertük, most egy mostoha műfajban próbálja ki magát, de vígjátéki múltját nem feledi. A Lora humora olykor finom, olykor pont olyan ripacs, mint a Magyar vándorban láttuk, de ami a legfontosabb, hogy van humora. És ez az, amivel eléri, hogy élvezettel nézzük végig a vásznat, ez az, ami miatt nem veszélyezteti a filmet a patetizmus.

Azt pedig, hogy kíváncsisággal nézzük a vásznat közel két órán át, egy másik dologgal éri el: a film ritmusát speciális vágással és időkezeléssel oldja meg. Azzal technikával, amivel például az egyik jelenetben megfordul Lora, vagy éppen aki képernyőn van, és vágás után már három évvel korábban fordul vissza - ez hatalmas feszültséget teremt folyamatosan a film alatt, figyelni kell minden pillanatát. A dicséretből viszont nem hagyhatom ki a az operatőr munkásságát sem, hiszen a Lora a sok erényének egyike a gyönyörű képi világ. Erőteljes, telt színek, éles kontrasztok jellemzik, szenvedélyesek a képek akár a főhősök.

A legnagyobb dicséretet a rendező részemről a szereposztás miatt kapja. Az apát játszó Lukács Andortól még sosem láttam rossz produkciót, Fekete Ernő sokak kedvence, a Gerit játszó fiatal Nagy Péter melankolikus arca úgy vésődik a néző emlékezetébe, ahogyan Lora formálja mellszoborrá vakon. És itt van még a hab a tortán: Lucia Barwley, akinek egzotikus arca, hiteles játéka igazi unikummá emel egyes jeleneteket. Sajnos Ónodi Eszter szinkronhangja nagyon kilóg, hiszen zavaró, ha mindenki magyarul beszél egy filmben, egy szereplőt meg szinkronizálni kell. De nem ebben, és nem is a többször esetlen dialógusokban van a legnagyobb gond a filmmel.

A rendező kétség kívül vérprofi, ám a filmje nem hibátlan. A két óra hosszúság roppant veszélyes, és hiába a pergő ritmus, a sok ötlet, nem győzött meg arról, hogy ezt a történetet ne lehetne elbeszélni 90 percben. Három alkalommal hittem azt, hogy vége a filmnek. És a harmadik után már nem örültem, hogy folytatódik. De azért a vége jó.
Trillian, PORT.hu