Payday Loans

Keresés

A legújabb

Kóser szex PDF Nyomtatás E-mail
A mennyei-pokoli földi szerelem
2011. május 05. csütörtök, 05:27

ritulis frd

Kóser Káma Szútra
Mi a különbség a falrengető és a kóser szex között?

Egy falrengető szeretkezés során Isten nevét kiáltozod az aktus alatt, a kóser szeretkezés pedig olyan, hogy másnap emlékszel a partner nevére. Legalábbis Shmuley Boteach londoni rabbi, a Kóser szex: Útmutatás a szenvedélyhez és az szerelemhez című könyv szerzője szerint, aki mellesleg ortodox rabbi.

A könyv két hete jelent meg az angol könyvesboltokban; az első kiadást pillanatok alatt elkapkodták, s azóta négyszer nyomták újra. A Daily Express című bulvárlap egy héten keresztül hosszú szemelvényeket közölt a könyvből. A szerzőt a "Lady Chatterley rabbinikus változata" alkotójaként emlegették - megfeledkezve arról, hogy Boteach rabbi tántoríthatatlanul kiállt a házastársi hűség mellett.

A könyv szakadáshoz vezetett az ortodox rabbikarban és komoly vitákat váltott ki a brit zsidó közösségben. - Itt nem pusztán a könyvről van szó - állítja 32 éves Boteach rabbi - hanem arról, hogy mit kell egy rabbinak tennie annak érdekében, hogy megújítsa a judaizmust és megtartsa a következő nemzedék számára. A felhördülést az váltotta ki, hogy egy rabbi valami merőben szokatlan dologba vágott bele.

A Kóser szex célja, hogy megmutassa, miképp párosulhat a szerelem a szenvedéllyel. A párok ellentmondásra vágynak: mély barátságra, de egyúttal egy csendes állóvízhez hasonló szeretetre, szerelemre is, ugyanakkor tüzes szenvedélyre is. A legtöbb házasságban vagy tűz, vagy víz. Hogyan is férhetne meg egymással tűz és víz? Megmondom: sehogy - írja Boteach. Az Örökkévaló nagyon is jól tudta, hogy a legjobb az, ha két hét vízre két hét tűz következik - fejtette ki a rabbi, utalva a tisztasági törvényre, amely minden hónapban két hét absztinenciát ír elő.

A Kóser szexben felbukkannak a hagyományosnak mondható érvek is, mint például az, hogy ha sűrűn váltogatjuk partnereinket a házasság előtt - sőt, ha akár csak egyetlen partnerünk is van -, az bizony a szexuális örömök rovására megy. - A szexuális forradalom elsöpörte a romantikát. Manapság az átlag amerikai férfi huszonkilenc különböző nővel bújik ágyba házassága előtt, míg az átlag amerikai nő kilenc férfit "fogyaszt el". Ha már több emberrel szeretkeztünk, akkor óhatatlanul elkezdünk osztályozni. Ott fekszünk, s közben azon tűnődünk, vajon hányasra sikeredett az aznapi teljesítmény. A szenvedélyhez elengedhetetlen az ártatlanság és a naivitás.

Ragadjunk ki néhány fejezetcímet Boteach rabbi könyvéből: "Van-e kóser Káma Szútra?", "Tiltott-e az orális szex?", "A házasember és az önkielégítés", "Számít-e a méret?", "Szado-mazochizmus". A Kóser szex szerzője szerint az a rabbinikus felfogás, amely szerint csakis a misszionárius póz a megengedett és amely tiltja az orális szexet, mivel "a zsidó mag eltékozlásához" vezet, inkább a zsidó hagyományt, semmint a zsidó törvényt tükrözi. Amennyiben a különféle pozitúrákkal való kísérletezés arra szolgál, hogy fokozzuk partnerünk gyönyörét, illetve hogy növeljük a házastársunk iránt érzett szerelmünket, akkor ez megengedett, sőt szent.

- Szexuális törvényeink roppant szigorúak, és ez gyakran aláássa a házasságot. Jóval engedékenyebbeknek kell lennünk, ugyanúgy, ahogy ezt számos más zsidó törvény esetében már megtettük. Korunkban hangsúlyos szerepet játszik a szenvedély, s éppen ezért, cseppet sem meglepő, ha a férfiak 84 százaléka más nőre gondol, amikor feleségével ágyba bújik - állítja Boteach rabbi. - Én egy ortodox rabbi vagyok. Célom nem a zsidó törvény elvetése - én csupán azt állítom, hogy ezek nem törvények.

A könyvet kritizálók hadának élén Yisroel Fine rabbi áll, Anglia fő ortodox mozgalmának, a United Synagogue rabbinikus tanácsának elnöke. (Boteach rabbi ehhez a mozgalomhoz csatlakozott, miután a Lubavicsi mozgalomból túlzottan liberálisnak vélt nézetei miatt eltanácsolták.) aki a könyvet egészében ugyan nem olvasta - csak a Daily Expressben közölt szemelvényeket -, de ennek dacára váltig állítja, hogy a könyv szembeszegül a zsidó törvényekkel. Fine rabbi szerint "a könyvben olvasható nézetek egy része összhangbal áll a rabbinikus véleményekkel, más részük azonban a legkevésbé sem."

Anglia főrabbija, Jonathan Sacks azonban a szerző védelmére sietett, s ezzel jókora megütközést keltett rabbitársai körében azáltal, hogy a konvenciókkal szakító harmincegy éves rabbit az angliai zsidó közösség "egyik kiemelkedően kreatív és konstruktív tagjának" nevezte, "aki készen állt arra, hogy, még ha bizonyos veszélyek árán is, de egy autentikus zsidó üzenetet közvetítsen egy új nemzedéknek."

Könyve nyomán a televízió és a sajtó is a szenvedélyes szerelem bajnokaként mutatta be a hagyományoktól elrugaszkodó rabbit. Ő maga azt állítja, hogy könyvével "milliókhoz juttatta el a hagyományos zsidó tanításokat".

A szerző rabbi nem először sokkolja hitsorsosait. Előző könyve, a Zsidó kézikönyv a paráználkodáshoz ugyancsak hatalmas vihart kavart, hiszen ebben azt taglalja, miképpen létesítsünk szerelmi viszonyt - saját feleségünkkel..

Boteach rabbi nem hajlandó védekező álláspontra helyezkedni. "Ez a könyv roppant fontos kérdésekről szól. Az embereknek útmutatás kell. A hit csak ezúton erősödhet. Talán nem konvencionális, de semmiképpen sem tér el a Halakhától. Én abban bízom, hogy élővé teszem a hitet." A rabbi készen áll arra, hogy bárkivel megmérkőzzék egy nyilvános vitában. Szerinte azok a rabbik, akiket ez felháborít, azok igencsak tudatlanok a zsidó szexuális törvényeket illetően.

A könyv által kiváltott ellentmondásos visszhang arra késztette a szerzőt, hogy elhagyja a londoni Willesden zsinagógát, amelynek rabbija az év eleje óta. Noha a templom látogatottsága működése alatt megduplázódott, Boteach rabbi - számos támogató levéltől fölbátorodva - mégis úgy döntött, hogy saját gyülekezetet szervez.



Mi a különbség a falrengető szeretkezés és a kóser szeretkezés között?


A falrengető szeretkezés közben az Isten és anyád nevét kiáltozod
A kóser szeretkezést követő nap reggelén is emlékszel kedvesed nevére

A falrengető szeretkezés kizárólag mozdulatokból áll
A kóser szeretkezés mozdulatai hosszantartó érzelmek kialakulásához vezetnek

A falrengető szeretkezés nem más, mint a testrészek dörzsmasszírja
A kóser szeretkezés szerelmeskedés

A falrengető szeretkezés után a férfi megpróbálja felidézni előző esti partnerét
A kóser szeretkezés arra ösztönzi a férfit, hogy arra kérje kedvesét, örökre viselje a nevét

A falrengető szeretkezés után rögvest álomba merülünk
A kóser szeretkezés után egymást átölelve alszunk el

A falrengető szeretkezés teljesítmény
A kóser szeretkezés esemény

A falrengető szeretkezés a test gyönyöre
A kóser szeretkezés a lélek gyönyöre

http://www.szombat.org/archivum/regi/h9810i.htm



*

zsid-palesztin szerelem
Megdoblak kipával, és ne dobd vissza!
vadjutka | 2008 február 20 | 128 Comments




A Wesselényi utcai ortodox(-nak szánt) gimnáziumba jártam, közvetlenül a rendszerváltás utántól öt évig. Az iskola – vallási tájékozódásunkat és szocializációnkat elõsegítendõ – már az elsõ évben kiszervezett minket Szukkotra egy kedves zürichi családhoz. üröm az örömben, vagy öröm az ürömben attól függõen, hogy melyik féltõl halljuk a történetet, a család kissé késõn értesült jövetelünkrõl, és beszerveztek maguknak vidéki programot. Így otthagyták nekünk – három 15 éves lánynak – a lakást, Zürich vallásos negyedének közepén. Hát nem voltunk mintalányok: rövid idõ alatt sikerült a kóser lakást teljesen eltréflizni, a szomszédokat kiborítani a szombati porszívózással, eltörni a kristály sótartót és elrontani a telefonszámla-számlálót. Ezen három napos tevékenységünk közben vetõdtünk a hálószoba felé. Persze kiváncsiak voltunk nagyon, hogy “hogy csinálják az ortik”, van-e valami látható nyoma a vélt “másságnak”. De nem láttunk semmit a két egyszemélyes ágyon és a parókákon kívül. Ekkor Kati – aki már akkor sokkal mûveltebb volt vallási ügyekben – elõrukkolt. “Tudtátok, hogy ha egy orti pasi szeretkezni akar a feleségével, akkor ezt úgy jelzi, hogy hozzávágja a kipáját?” Néztünk rá bociszemekkel, hüledeztünk és ingattuk a fejünket, hogy micsoda macsó hely ez az ortodox hálószoba. Kati elültette a szecskát.

A kérdés
Eltelt tizensok év, felnõttünk, de ez a hálószoba-titok megmaradt válasz nélkül. Úgy éreztük, itt az ideje a tinédzserkori misztikus történetek végére járni, így körkérdést intéztünk honi rabbijainkhoz. Ezt.

Igaz-e, hogy ha egy nagyon vallásos férfi szexelni akar a feleségével, akkor ezt úgy adja a nõ tudtára, hogy hozzávágja a kipáját?

Ha igaz: hol van ez leírva, honnan ered ez a szokás, szerinted mennyire elterjedt és milyen csoportok körében?

A válasz
Elõször is nézzük a “macsó ortodox hálószobát”. Lányoknak jó hír, hogy a szex a nõk joga, a férfiak kötelessége. Vannak rabbik, akik még ennél is tovább mennek: Rabbi Eliezer például gyakorisági együtthatót is számolt – az alapul szolgáló képletet nem tudjuk – férfiak számára – olvasható a Koshersex oldalon. Eszerint a független férfiaknak mindennap kell(ene) szexelniük (ennek az ortodox közösségen belüli – kívüli? – megvalósításától ebben a posztban tekintsünk el, és térjünk vissza késõbb), a munkásoknak kétszer egy héten, szamarat, öszvért vezetõknek egyszer egy héten, teve-vezetõknek havonta egyszer és matrózoknak félévente legalább egyszer. (Ez utóbbi két foglalkozás szexuális elõírások szempontjából kissé sanyarúnak tûnik.)

Ami a kipadobálást illeti, ellentmondó eredményre jutottunk a nyomozás végére. (Bár ebben nincs semmi meglepõ, hisz tudjuk: két zsidó, három vélemény.)

Verõ Tamás rabbi írásban még nem találkozott e szokással, de szájhagyomány útján már hozzá is eljutott a hír. A Frankel zsinagóga rabbija úgy véli, hogy e szokásnak az asszony védelme és a férj egójának megõrzése lehet a funkciója. “Kipát dobja férj, és ha nem repül vissza a férfihez, érte mehet. Ekkor már együtt vannak és verbálisan nincs visszautasítás a nõ részérõl. Egy egyszerû mozdulattal így elintézõdik a nagy hókusz pókusz, ami a nõ erényessége körül van” próbált értelmet adni a szokásnak Verõ.

Ellenkezõleg látja ezt Köves Slomó, aki szerint a „szokásra“ nincs semmiféle forrás a rabbinikus irodalomban. Szerinte az egész elképzelés kizárt, ugyanis a kipa az istenfélelmet és a vallásosságot szimbolizálja. “Egy vallásos zsidó soha nem veszi le a kipáját, függetlenül attól, hogy ébren van-e, vagy éppen alszik” – írta az ortodox rabbi a Talmudot idézve. “A zsidó vallásban a szexualitás az emberi szeretet és szerelem csúcsa, amely akkor tud kiteljesülni, ha két ember közötti ragaszkodást és szeretet fejezi ki. Nem látom, hogy a kipadobálás hogyan lenne ennek része” tette hozzá Köves a személyes véleményét.

Eredmény
Amint láthatjuk, nem jutottunk egyértelmû eredményre a kipadobálás kérdést illetõen. A magam részérõl szomorúan, de hajlok a szokást zs-legendának tekinteni, noha Verõ Tamás pszichologizáló értelmezése is tetszik.

Van valami, amit mindig tudni akartál a zsidó szokásokról, életvitelrõl, de sosem merted megkérdezni?
Írj. Mi utánajárunk.

____________________________________________________________________________

KOMMENTÁROK


Kategória: szex and zs-legends
0 Bátor to “Megdoblak kipával, és ne dobd vissza!”
Feed for this Entry Trackback Address
Fûszeres
2008 február 20 at 15:46

:-D Jutka, ez zseniális. Látom, tényleg nem bírtad, és utána jártál!
Köszönjük!
vadjutka
2008 február 20 at 16:08

:-) köszi!
van még a tarsolyban!
Fûszeres
2008 február 20 at 16:13

Most nekem is eszembe jutott pár dolog, majd meg emilezem.
vadjutka
2008 február 20 at 16:15

OK, várom!!!
Szolgáltatunk és kérdezünk.
Charlie
2008 február 20 at 18:14

Mindig meg akartam kérdezni, hogy miért van ortodox háztartásokban telefonszámla-számláló. Mi havonta egy számlát kapunk. Azt ujjal is össze tudjuk számolni, azt mondjuk: Egy számla. Miért kell ehhez külön gép?
vadjutka
2008 február 20 at 18:28

Bocs, lehet h pongyolán fogalmaztam. Telefon-forgalom számláló. Egy kis kütyü, ami percenként ugrott egy frankot, vagy valamennyi pénzt.
Bakosné Berdó Erzsébet
2008 február 20 at 18:54

Szántó T. Gábor: Keleti pályaudvarc. regényében lehet olvasni errõl

a szokásról.A regényben szereplõ ortodox zsidó házaspár, Friedmannék

családi életében is megtalálható.

E-Erzsi
dorka
2008 február 20 at 21:02

akkor ezert hallottam eddig csak magyaroktol ezt
[azt hittem varosi legenda]
gjuci
2008 február 20 at 21:16

Engem az érdekelne, hogy stimmel-e a lukas lepedõvel kapcsolatos híresztelés…
Fûszeres
2008 február 20 at 21:21

Juci, ne rohanjunk elõre, de megsúgom, hogy nem.
vadjutka
2008 február 20 at 21:37

Gjuci: türelem, posztot terem! :-)
shadai
2008 február 21 at 1:02

Ez jó lett vadjutka! :)

Az én kérdéseim:

1.) Ha már telefon téma, engem mindig kínzott a kérdés, hogy az ultra-negyedekben (Mea Searim, Crown Heights stb.) miért mobiltelefonozik majdnem mindenki egyfolytában? Nagyon látványos, ahogy rohanó léptekkel szaladnak a hászidok és közben dumálnak a mobiljukon. Elõször is, miért szaladnak? Másrészt, kivel beszélnek? A feleségükkel? Hászid tarifát a JP-re!

2.) Vannak “sábeszgojok” Budapesten? Kik õk? JP tényfeltáró riportot!

3.) Ha igaz az, hogy a kínaiak az új zsidók, akkor biztosan vannak jó vicceik is. Miért nem ismerünk egyet sem? Kínai (zsidó) vicceket a JP-re!
fadorcsi
2008 február 21 at 5:46

nahat, vadjutka, ez “szeretem” iras! meeg ilyet!
Fûszeres Eszter
2008 február 21 at 6:27

Hát persze, hogy vannak sábeszgojok Budapesten, házvezetõnõk, bébisztterek.
hamalach hagoel
2008 február 21 at 8:13

A mobilozó haszidokról tudni kell, hogy nem akármilyen készülék van a kezükben, hanem, az ún. kóserfon. Kb. 2-3 évvel ezelõtt a cháredi rabbik kijelentették, hogy istenfélõ zsidó nem birtokolhat olyan mobilt, amely rendelkezik kép és/vagy videó küldési-fogadási lehetõséggel, illetve, amely képes sms-eket kezelni. El is kezdtek lobbizni a mobilszolgáltatóknál, hogy legyenek kóser elõfizetési csomagjaik.
Elvileg ugye ez nem lenne nagy probléma, hiszen elég lenne kellõen buta telefonok beszerzése. A lényeg azonban nem itt van, hanem (mint minden ügyben a cháredi világban) az ellenõrízhetõségen.: kóser készülékhez kóser telefonszámot!
Azaz, a mobilszámból lehet tudni, hogy az adott simkártya kóser késztülékhez lett-é kiosztva.
A társaságok elõször ilyen-olyan személyiségi jogokra, stb. hivatkozva ellenálltak, de hamarosan beadták a derekukat, és ma már mind a 4 szolgáltató kínál kóser számmal ellátott buta telefonokat. A készülékek fedelén ott virít a hechser.
Nekik ez nagy üzlet volt, hiszen a chárdeiek mind lecserélték a készülékeiket, hiszen az utóbbi kb. 10 évben már nem árulnak olyan mobilt, amellyel ne lehetne sms-t küldeni.
Természetesen, ha egy gyerekét iskolába adó kívánó szülõ nem kóser telefonszámot ad meg a beiratkozásnál, a gyereket nem veszik fel. A charedi újságok nem közölnek apróhirdetést, ha nem kóser számot ad meg a hirdetõ.
Nemrég láttam a Meá Seárim környékén, hogy valaki egy piros “LO KÁSER” feliratú bélyegzõvel pecsételte le az összes nem kóser számot tartalmazõ reklámplakátot.
Ahogy hallom, az amerikai kampány most kezdõdött el.
Vajon a Pannon, a T-Mobil vagy a Vodafone kínál majd Pesten elõször hechseres telefonokat?
vadjutka
2008 február 21 at 8:48

Ez a sábeszgojos cucc érdekel! Esetleg lehet portrét rajzolni: képes és szöveges értelemben egyaránt.
vadjutka
2008 február 21 at 10:30

Jesszusom, ez a kóser mobilszám agyrém!
gjuci
2008 február 21 at 10:36

ün egyetlen napot sem jártam a Wesselényibe, ezért nem értem, hogy mi a baja az ortodoxoknak az SMS-sel… Felvilágosítanátok?
Gildor
2008 február 21 at 10:45

hehe, jó a sárikás fotó :)
refuse/resist!
2008 február 21 at 11:05

A Shmuley Boteach az azt írja, hogy ciklusonként 5+7 nap szünet az elõírás ortodoxok számára, amikor még megérinteni se nagyon szabad egymást. Ezt tényleg követi valaki?
Bevállalósabbaktól kérdem: beválik? :)

hamalach hagoel:
LOL!
Akkor én is kóser módon használom a mobilt. Van eszük ezeknek a rabbiknak!
Fûszeres Eszter
2008 február 21 at 11:19

Persze, nagyon sokan tartják a nida törvényeit. Ilyenkor valóban, még csak egy pohár vizet sem adnak egymásnak közvetlen, elõször leteszik az asztalra.
Míg a kóser mobilt a világ legnagyobb baromságának tartom, addig azt gondolom, hogy a nida valóban segíti fenntartani a szerelmet. Bár mi nem próbáltuk, de biztosan van valami jó abban, amikor a nõ elmegy este a mikvébe, ott rendesen felkészül az utána követekezõ aktusra spirituálisan. Minden hónapban nászéjszaka. :-)
A mikvérõl és a nidáról egyébként itt írtam:

http://fuszereslelek.blogspot.com/2007/07/zsid-ritulis-frd-mikve.html
vadjutka
2008 február 21 at 11:19

Ha az ember utánaszámol a nõi ciklusnak és az ortodox házasélet-elõírásoknak (pl menstruáció után jópárnap karantén), akkor kijön, hogy az elõírások a peteérési ciklust követik, azaz leginkább akkor lehet szexelni az elõírások szerint, amikor a nõ a leginkább termékeny periódusában van.
gjuci
2008 február 21 at 11:21

Eszter, és a spontaneitást is annnnnyira elõsegíti ez a nida…
Fûszeres Eszter
2008 február 21 at 11:28

Hát, utána van két hét a spontaneitásra. De te, mint kisgyerekes anyuka, gondolom velem együtt ismered azt a jó érzést, amikor a gyerek a mamánál van, és ti kettesben maradtok otthon, hogy este lesz “valami”. A másik, hogy két hét után már nem érdekelne, hogy ez most egy kötelezõ aktus. Szaladnék hazáig a mikvébõl :-)
Orosz Péter
2008 február 21 at 13:16

Utter lol!

Na és ki fogja megcsinálni a Craigslist mintájára a sábeszgoj-findert?
zsófi
2008 február 21 at 14:25

ööö, mi az a sábeszgoj?
(Na jó, kitalálom: olyan nemzsidó illetõ, akivel sábeszkor is szabad találkozni. Avagy: Olyan nemzsidó, aki sábeszkor elvégzi azokat a dolgokat, amit muszáj megcsinálni, -de annak, aki tartja a sábeszt, nem lehet.)
Nos?

Ez a kóser telefonszám szerintem is agyrém. Mellesleg erõsen bizniszszagú, és amúgy valóban személyiségi jogokat is sért. Ha én reklámoznék valamit egy zsidónegyedben, és lepecsételnék a plakátomat, tuti, hogy perelnék. üs milyen az, hogy nem veszik fel a gyereket az iskolába, mert a mamának nem olyan a mobilszáma, mint amilyen kellene?

A poszt amúgy nagyon tetszik! Kérek még hasonlókat!:)
Régóta sejtem amúgy, hogy a zsidók egészségesebben állnak hozzá a szexualitáshoz, mint a keresztények. (Legalábbis vallási értelemben. Elkeserítõ, hogy az újszövetségben szinte szó sem esik a szexualitásról. Javítsatok ki, ha tévedek!)
Minden hónapban nászéjszaka! Jól hangzik! ün is be fogom vezetni, ha majd házasságban (?) élek!:P
x
2008 február 21 at 14:37

Na azért az ortodoxok nemi élete sem fenékig tejfel, gondoljunk csak arra, hogy ugye kb. hány találkozás a fiatalok között elõzi meg magát a házasságkötést? És ha az ágyban nem kompatibilisek? Na meg ha amúgy sem valók össze?

Zsófi, ami az iskolát és a telefonszámot illeti: fizetõs magániskolákról van szó, azt vesznek fel akit akarnak! (legalábbis Amerikában így van) De annyi kizáró ok van még! Ja, hozzáteszem, hogy az ultraortodoxokra gondoltam, amikor ezt írtam.
Fûszeres Eszter
2008 február 21 at 14:44

A nidát a grúzok is tartják, róluk pedig nem lehet éppen az ortodoxok szobrát mintázni. Sõt én olyat is ismerek, akik 12 évnyi házasság után kezdték el.
Bár nem szokás az ortik közötti válás, de a zsidó vallás nem tiltja. Egyébként ez a 2-3 randi nekem is furcsa, de elgondolkodtató, hogy mások 2-3 évig együtt élnek, és a házasság után mégis elválnak.
Talán mégis létezik olyan hogy Básert?
Charlie
2008 február 21 at 14:53

Elkeserítõ, hogy az újszövetségben szinte szó sem esik a szexualitásról.

Hát neked a szeplõtelen fogantatás már smafu, vagy csak az igazán pikáns részeket hagytad ki?
vadjutka
2008 február 21 at 15:04

Jaj, kihagytam a sztoriból – mert nem illet a témához – de azért hozzáteszem: akkor és ott Zürheben belezúgtam egy orti fiúba, Ávi volt a neve (mi más?!). De rám se nézett :-(, pedig minden nap náluk ebédeltünk.
x
2008 február 21 at 15:16

Básert létezik.
x
2008 február 21 at 15:26

Jutka, szó szerint nem nézett rád?
vadjutka
2008 február 21 at 15:35

Hát konkrétan erre már nem emlékszem. Lehet, hogy párszor rám nézett, de az egy asztalnál idõ mennyiségének tekintetében nem szignifikáns :-). Pedig szoknyában voltam :-)
Fûszeres Eszter
2008 február 21 at 15:37

Messzirõl érezte rajtad a tréfli szagot :-)
Szobatudós
2008 február 21 at 15:38

Pardon, mi az a Básert?

egy sábeszgój
Szobatudós
2008 február 21 at 15:48

shadai, hátha valaki nem ismeri:

Csurka Stefán kimegy a józsefvárosi piacra. Meglát egy zokniárust, felkiált:

- Ne hunyorogj, látom, hogy zsidó vagy!

bocs.
zsófi
2008 február 21 at 15:53

Charlie, szivesen kifejteném a szüzen fogantatásról, és a társadalomra gyakorolt hatásáról a véleményem, de inkább nem.
Nem akarom, hogy a kurucz.infóban idézgessék a hozzászólásom..:)
Muki
2008 február 21 at 16:11

“biztosan van valami jó abban, amikor a nõ elmegy este a mikvébe, ott rendesen felkészül az utána követekezõ aktusra spirituálisan. Minden hónapban nászéjszaka.”

De még mennyire! Nincs is jobb annál, ha az ember minden hónapban nászéjszakázhat azzal, akihez magától talán nem is ment volna hozzá!
Muki
2008 február 21 at 16:19

“A másik, hogy két hét után már nem érdekelne, hogy ez most egy kötelezõ aktus. Szaladnék hazáig a mikvébõl”

Kötelezõ aktus??? Mondd, leányom, nõ vagy te egyáltalán? �?gy értem, épp itt olvashattuk, hogy az ortodox zsidóságban a szex a nõ joga, a férfi kötelessége. Vagy velem együtt te is úgy sejted, hogy a gyakorlatban ez nem egészen így mûködik?
Fûszeres Eszter
2008 február 21 at 16:43

Hát muki, kicsit furcsa a stílusod.
refuse/resist!
2008 február 21 at 16:44

2-3 randi?
Hm, én errõl a Kóser szexben olvastam, és abban az volt, hogy az író (ortodox rabbi) 2 hónapig szinte folyamatosan együtt volt a leendõ feleségével (persze még a kezét se fogta meg). Annyi idõ elég, ha IQ-ban és EQ-ban elég érett az ember.
Nekem is elég lett volna, ugyanígy döntöttem volna :)
A kézfogás tiltása túlzás, de ha az ember odafigyel a másik kisugárzására, akkor sokat megtudhat. Táncolás közben meg fõleg.
Szerintem ez a modell sokkal inkább illik az emberi természethez (és a többi dolog is, amit ír a szexrõl, szerelemrõl), mint amit a zember átlagos katkó könyvekben olvashat.
Szóval az igen fura dolog, hogy évekig járnak úgy, hogy csókolóznak, de semmi több (kivéve, ha távkapcsolatról van szó).
Zsófi, az �?sz-ben azért nincs errõl nagyon szó, mert ott nagyon a Mennyek Országára koncentráltak (ami nem feltétlen túlvilágot jelent). Nekik még adott volt a zsidó hagyomány, gondolom, feleslegesnek tartották a triviális dolgok ismétlését. Aztán valóban elég rossz irányba ment el a keresztények szexuális kultúrája, és még talán a mai napig se sikerült teljesen korrigálni.
Fûszeres Eszter
2008 február 21 at 16:52

Mi is két hónap után döntöttünk úgy, hogy összeköltözünk. Az elsõ hónapokanak az a csodája, hogy akkor még a férfi is hajlandó órákat beszélgetni magáról. :-)
Bakosné Berdó Erzsébet
2008 február 21 at 17:11

Pearl Abraham amerikai írónõ, A rabbi lánya c. regényében ír a zsidó családi életrõl és házassági szokásokról. A fõhõsnõ egy szatmári hászid leány,akit a szülei sádhen segítségével adják férjhez egy jesiva növendékhez. Az esküvõ elõtt is csak párszor találkoznak csak szigorú szülõi felügyelettel. Szerelem nélkül kerülnek össze, mind a ketten tapasztalatlanok. A lány másra vágyik hamarosan elhagyja férjét és a zsidó közösséget.
zsófi
2008 február 21 at 17:19

ün nem értek egyet a szex tilalomnak a házasság elõtt, bár tudom, hogy a legtöbb vallás ezt preferálja. Ha két ember szexuálisan nem illik össze, akkor lehet, hogy egy életre megnyomorodik az életük, legalábbis ezen a téren. Nem igaz, hogy ha egy nõ és egy férfi összekerül, akkor autómatikusan mûködik az egész. Aki ilyen, az szerencsés. üs jobb, ha házasság elõtt derül ki, hogy egyáltalán nem mûködõképes a kapcsolat.
zsófi
2008 február 21 at 17:33

A keresztények szexuális kultúrája, mint olyan, nem létezik. Népcsoportoktól függ, hogy mennyire tudják az emberek “korrigálni” az USZ -ilyen téren nagyon egészségtelen hozzáállását.
(Pl. a latin-amerikai népek, bármennyire is katolikusok, van szexuális kultúrájuk, és szeretik is gyakorolni. Legfeljebb sürün járnak gyónni!:)) A protestánsok ilyen szempontból még rosszabbak. Az európai népeket évszázadokra megnyomorította szexuálisan a “szüzen fogantatás” eszméje.
A legjobban attól tudok falnak menni, amikor a krisnások is elkezdik nyomni ezt a szöveget. (A szex lealacsonyítja az ember lelkét, stb.) Pedig kevés dolog van, ami ennél távolabb állna az eredeti hindu kultúrától.

Szóval szexuális értelemben szivesen lennék zsidó.
(öööö, nem félreérteni!:)
refuse/resist!
2008 február 21 at 18:01

Zsófi,

- biztos, hogy a “szexuális összeillés” az oka?
Biztos, hogy azt nem lehet elõtte látni?
Biztos, hogy az kiderül a próbaházasság alatt?
Ha hosszú a próbaházasság, biztos, hogy megtesznek minden szükséges erõfeszítést, hogy együttmaradjanak?

Könnyû ráfogni a tesztoszteronra, nehezebb fennatrani a monogámia mélységét és izgalmát.

-az �?Sz-ben hol látsz egészségtelen hozzáállást? Szt. Ágostonnál bõven van, de õ nem szentírás.
UU
2008 február 21 at 18:26

Zsofi, en probalom megerteni, es kritika nelkul elfogadni a zsido hagyomanyt, szokasokat. Kicsit neheziti a dolgomat, hogy ismerkedes kozben folyamatosan keresztenyeznek, sokan ahhoz kepest hatarozzak meg a sajat nezopontjukat, de en reszemrol nem adom fel a toleranciat.

Mellesleg a kereszteny egyhazakon belul is vannak ortodoxabb es liberalisabb nezopontok, ahogy az izrealita vallasnak is ezer aga van. Ahhoz pedig en nem vennem a batorsagot, hogy kontextusabol (kozepkori tarsadalmak) kiragadva megnyomoritasrol es hasonlokrol nyilatkozzak.

Terjunk inkabb vissza az eredeti temahoz.
zsófi
2008 február 21 at 20:19

Refuse:
Nem biztos semmi!:)
Nem csak a szexuális össze-nem-illés tehet tönkre egy kapcsolatot. De létezése nagyon megnehezíti azt.
Ránézésre szerintem nem igazán lehet megtudni, hogy kivel milyen lesz az ágyban..Mellesleg ez változhat is (ha rossz), de mindkettõ elhatározása kell hozzá.
A próbaházasság alatt azért a fõ dolgoknak ki kell derülnie. Más kérdés az, hogy sok ember úgy házasodik, hogy már az esküvõn sincs meg benne az a bizonyos lángolás, csak “beletörõdik a sorsába”. Akkor meg megette a fene az egészet. Szerintem. Bár ki tudja?

Hogy hol látok egészségtelen hozzáállást? A legnagyobb nõi szentség szûz, még gyermeket is szüzen szült, ami ugye biológiailag lehetetlen. Tehát ezt a tisztasági szintet egyetlen nõ sem éri el. Fõleg ha szexel. Pláne, ha még élvezi is. Ne mond, hogy nem errõl szólt Európa jó néhány évszázada?
zsófi
2008 február 21 at 20:22

UU, azért veszem a bátorságot magamnak, hogy ilyeneket mondjak, mert én is keresztény vagyok, ha nem is vallásilag, de “származásilag”. Amit mondok, azt tapasztalatból mondom. Tudom, hogy vallásfikázásnak tünik, de hidd el, nem az. Van egy csomó dolog, amit a kereszténység sokkal egészségesebben kezel, mint pl. a zsidó vallás. A szexualitás történetesen nem az.
Az eredeti témához sajnos nem tudok hozzászólni, mert nem tudom, hogy a kipadobálás legenda-e, vagy tényleges szokás! bár kiváncsi vagyok a válaszra!:))
mishmesh dorka
2008 február 21 at 21:28

Hát ha nem is tényleges szokás, végülis mi tiltja, a bevezetését? :)
Tessék, mindenki dobhatja, kinek mijen fejfedõje van..
Szép, dobálós hétvégét mindenkinek!!:)
Muki
2008 február 21 at 21:31

Eszter! Irónia, irónia vagy miaszösz. Nem kell engem véresen komolyan venni!
mishmesh dorka
2008 február 21 at 21:43

Jajjmár.” Milyen”, természetesen.. valamint még csak csütörtök van, csak elsiettem magam:-(
Charlie
2008 február 21 at 23:02

Mit tesz a vágy…
Judit
2008 február 22 at 9:29

Nem egy rózsaszín lányregény, de én nagyon szerettem. (Pearl Abraham: A rabbi lánya) Ott olvastam elõször részletesen a mindennapok apró és nem éppen apró dolgairól, mint pl. hogy mit jelent parókát viselni. Mindezt belülrõl, nõi szemmel, átéléssel – csak ajánlani tudom mindenkinek.
refuse/resist!
2008 február 22 at 11:42

“Nem csak a szexuális össze-nem-illés tehet tönkre egy kapcsolatot.”
Tényleg van olyan össze-nem-illés, ami nem derül ki egy tánc alatt?
A lángolás magától kb. 2 évig tart, utána nem árt némi erõfeszítés a megtartásáért (van, aki nem éri meg erõfeszítésként, de ha megnézed, mit tesz a kapcsolatáért, akkor láthatod, hogy sokat dolgozik).

Zsófi, ne haragudj, de annyira nem vagy benne a kereszténység-témában :)
“A legnagyobb nõi szentség szûz, még gyermeket is szüzen szült”
Ennek Jézus egyedülállóságával és istenségével kapcsolatban van jelentõsége.
“Tehát ezt a tisztasági szintet egyetlen nõ sem éri el.”
Ez nem tisztasági szint. Inkább az, hogy egy alacsonyabb rendû létbõl mit tud Isten kihozni (akkoriban a szûzesség egyáltalán nem erény volt.)
“Pláne, ha még élvezi is.”
Errõl nincs szó az �?Sz-ben. Pál beszél arról, hogy inkább a lelkiekkel foglalkozzunk, de ez más tészta.

“Ne mond, hogy nem errõl szólt Európa jó néhány évszázada?”
Tévedés volt. Mint az állammal való összefonodás (amibõl következett az inkvizíció, vallási zászló alatt vívott háborúk stb.). Ezekért a pápa már bocsánatot kért, talán a szexuális tanítással kapcsolatos tévedésekért nem (amibõl szvsz most is maradt egy), de ami késik…
eSRóbert
2008 február 22 at 13:07

Zsófi gondolatmenetének köszönhetõen eszembe jutott egy már-már feledésbe ment beszélgetés egy öreg barátommal.
(Az eszembejuttatásért hála és köszönet Zsófinak.)

Szóval a lényegre térve:
üreg barátomnak az volt a heppje, h a zsidók perverzebbek a többi népeknél, mivel állandóan azzal eskedtetik meg a másikat, hogy a heréjüket fogdostatják (régi magyar fordításokban: tedd a kezed tomporom/ágyékom alá).

�?gy érzem, engem ez megtanított arra, hogy bibliai szófordulatokból és kifejezésekbõl azért nem vonjunk le hosszútávú következtetéseket különbözõ vallások képviselõinek szexuális viselkedésérõl. ;)

üs természetesen bocsánat az esetleges OFFért. :)
Tma
2008 február 22 at 14:55

A Zsófi által elindított mellékszálhoz hagy tegyek hozzá valamit. kérek mindenkit, hogy gondolkozzunk már el azon a kifejezésen, hogy “szexuálisan össze nem illõ”.

Egy rövid ideig én is aggódtam e miatt. Aztán hallottam ezt a véleményt, ami szerintem zseniális: egy kapcsolatban két emberrõl van szó, persze hogy összeillenek :) ! bocsánat, de tényleg errõl van szó, egyikük sem valamilyen állat. komolyra fordítva: ez is “fejben” dõl el sztem, hogy vonzó-e a párom vagy sem.

a másik: a mi esküvõnkön a katolikus pap direkt kötelezõvé tette a hitvesi csókot a templom közepén a szertartás után, demonstrálandó a házasságban a nemi élet áldott voltát. (a plébános 60év körüli) (pedig én nem ragaszkodtam hozzá, szégyenlõs volnék kicsit).

egyébként kívánok békés szombatot, és hétvégét mindenkinek!
zsófi
2008 február 23 at 9:43

Ez a tánc jó ötlet, majd kipróbálom!
üs ha nem tud az illetõ táncolni, dobjam?:)

A “Rabbi lánya” címû könyv van magyarul? (A címébõl itélve, gondolom:)
Ajudit
2008 február 23 at 11:55

Kedves Zsófi,
most láttam az Ulpiusházban a könyvet, meg még de sok jót. :-)
vadjutka
2008 február 23 at 18:29

Szerintem a fizikai összeillés (tetszés) azért nagyrészt ösztönszerû, amirõl pl tájékoztat a szaglás. (Tetszik valakinek a szaga, vagy sem.) Ezt lehet valamilyen szinten agyban eldönteni, de teljesen nem.
Bakosné Berdó Erzsébet
2008 február 23 at 18:46

Kedves Zsófi!

A nagyobb könyvtárakból is ki lehet kölcsönözni ” A rabbi lánya ” c.

könyvet. Az Ulpius-ház is megjelentet zsidó írók a hagyományos zsidó

élettel és zsidó szokásokkal foglalkozó müveket. Chájim Potok

könyveit tudnám még ajánlani.
Judit
2008 február 23 at 20:18

Ha már könyvajánló, én is mondok mégegyet: Lilian Nattel: A stetl lánya. Ez egy kicsit más, könnyebb-mesésebb…
Bocs, hogy OFF az eredetihez, de talán nem baj.

A szaglás-tetszésindexnek komoly szakirodalma van, összefügg az immunrendszerrel. Nagyon leegyszerûsítve az ember felismeri a hozzá genetikailag egészen közelit, és a kicsit távolabbit tartja vonzóbbnak. Persze a nagy számok törvénye érvényesül, nagyon belejátszik az egyéni szagérzékenység és még egy csomó más, de maga a mechanizmus, ha igaz, segíti a különbözõség fenntartását.
vadjutka
2008 február 24 at 13:29

Ez a szaglós-irodalom érdekelne, hol lehet errõl többet olvasni úgy, hogy bölcsész végzettséggel is megértsem?
székely andrás
2008 február 24 at 15:09

A római katolikusok számára engedélyezett az Onigo-Knaus megnevezésû ciklusszámlálás mint családtervezési módszer. Egyedül ez. Az alap az õsi zsidó hagyomány, ami egyértelmûen a fogamzás elõsegítését szolgálja.
Az �?jszövetséget az ún. Apokrif írásokkal kiegészítve érdemes olvasni. Ott van bõven szó szexrõl is.
székely andrás
2008 február 24 at 15:15

A római katolikusok számára engedélyezett az Onigo-Knaus megnevezésû ciklusszámlálás mint családtervezési módszer. Egyedül ez. Az alap az õsi zsidó hagyomány, ami egyértelmûen a fogamzás elõsegítését szolgálja.
Az �?jszövetséget az ún. Apokrif írásokkal kiegészítve érdemes olvasni. Ott van bõven szó szexrõl is.
A szûzen szülés biológiai lehetetlenségét a gótikus templomablak üvegének felfedezése oldotta meg. Jézuska, úgy is mint “lux mundi”, úgy hatolt át az anyai testbõl a világba, ahogy a fénysugár is áthatol az ablakon, anélkül, hogy összetörné.
Ajudit
2008 február 24 at 15:30

R. Graves: Jézus király – meg különben is: Jézus
Judit
2008 február 24 at 18:58

Vadjutka,

most csak a google-be ütöttem be, hogy MHC és szaglás. Az MHC (major histocompatibility complex) az a rendszer, amelynek fehérjéit sajátként vagy idegenként felismeri az immunrendszer. Ha érdekel bõvebben, holnap szakmai keresõkben jobban utánanézek (angol nyelvû) szagirodalomnak.

Addig:

http://hvg.hu/egeszseg/20070219_romantika.aspx

http://labor.transindex.ro/?cikk=3399

http://www.nlcafe.hu/kismamacikk.php?id=61&cid=10985
refuse/resist!
2008 február 25 at 9:15

Zsófi, a tánc csak egy példa. Amúgy nem kell tudni, jó a tánctanulás is (habár ott a lépésekre koncentrálás sokat ront).
Meg ez az összeillés-dolog szerintem nagyon rugalmas valami. A lelki tényezõk roppantmód befolyásolják.
Tényleg ajánlom a Boteach ( http://www.shmuley.com ) könyveit, õ bõvebben és szórakoztatóbban ír ezekrõl.
vadjutka
2008 február 25 at 10:00

Judit: köszi!
Judit
2008 február 25 at 10:57

Nagyon szivesen. :)
aáron
2008 február 25 at 22:29

na, akkor nekem is lehet kinyomozni való kérdésem?
azt mondta vki egyszer, hogy a körülmetélt fiúk késõbb mennek el.
na ebben vajon mi az igazság?
vadjutka
2008 február 25 at 22:56

aáron: hova?? ;-)
De kérésed felvesszük a listára, mindenképp! :-)

Mondjuk nekem fordítva lenne logikus, de lehet h az én fiziológiai ismereteim hiányosak.
Fûszeres Eszter
2008 február 26 at 6:13

Fordítva? Miért?
�?gy bírom, hogy a fiúkat nagyon izgatja, hogy a másiknak mekkora, milyen, és hogy mûködik :-) A japánok ha egy kicsit bepiálnak, három percen belül felteszik az európainak a kérdést, hogy valóban akkora van-e az európaiaknak?
zsófi
2008 február 26 at 10:09

aáron, ezt én is hallottam. Amerikában állítólag nagy divat a körülmetélés, vallástól függetlenül. (Bár ezt az infót a Szex és New York egyik részébõl szedtem..:))

Személyes tapasztalatról nem tudok beszámolni.
Malvina
2008 február 26 at 12:15

ün gyerekkoromban állandóan azt hallottam nagyanyámtól, hogy nem szabad a küszöbre lépni, állni! Errõl vajon tud valaki többet?
Judit
2008 február 26 at 12:41

Szigorúan szakmai alapokon ez úgy van, hogy a gyerekkorukban körülmetélt férfiak jobban hozzászoknak az érzékeny területeken a taktilis ingerekhez, így jobban tudják kontrollálni a mûködéseiket. Ha felnõttkorban végzik a mûtétet, akkor más a helyzet, és kell egy bizonyos idõ, amíg az új egyensúly (mire mekkora reakcó) beáll. Na, ezt nekem a tankönyveimben írták, de jó, hogy eddig 4 nõ is hozzászólt a témához, amit aáron vetett fel. :)
shadai
2008 február 26 at 13:10

Ezt csak úgy lehet megmondani biztosra, ha valaki próbálta mindkettõ állapotot is, nem?

Vagy lehet stopperórás, nagymintás kvantitatív kutatást csinálni. ;D
x
2008 február 26 at 13:27

Néhány éve olvastam, hogy Amerikában nem vallási okból körülmetéltek beperelték a szüleiket a nyisszantás miatt. Az okra már nem emlékszem.

Volt egy évfolyamtársnõm, aki járt egy gyökereihez akkoriában visszatalált zsidóval, aki az együttjárásuk ideje alatt pótolta azt, amit szülei elmulasztottak 8 napos korában. Az évfolyamtársnõm melegen ajánlotta nekem is azt a nyisszantást, mert szerinte nagyon is megéri az a kb. egy hónapig tartó kellemetlen idõszak (borogatás, stb.):-))
ani
2008 február 26 at 14:02

Szigorúan olvasmányélményeim vannak persze :-)
De a hír igaz. Mivel az érzékeny területeken jobban hozzászoknak a taktilis ingerekhez (kiváló megfogalmazás), magasabb lesz az ingerküszöb és nagyobb inger-hatás kell, hogy kiváltsa a vég-reakciót… ennyi.
ani
2008 február 26 at 14:06

Ja, és állítólag a körülmetélt férfiak feleségei között 1/5-e a méhnyakrák a kontrollcsoporténak, de ezt a hírt nem ellenõriztem. Hagyjunk valamit a további szisztematikus (zsisztematikus – bocs, gyenge poén, csak alapból így írtam elõször “véletlen”) kutatások számára is.
Q
2008 február 26 at 14:43

Hmmm Shadaihoz kapcsolódóan kellene csinálni egy nagymintás kvanti (kérdõíves) kutatást Kinsey és a nagy zsidó elõd Ernst Grafenberg után szabadon a metélt és a metéletlen pénisz szexuális életre gyakorolt hatását biomechanikailag, neurológiailag valamint pszichológiailag elemezendõ.

Pálcikára erõsített vattával kereshetnénk a férfiak F pontját az érintett területen, és tesztelhetnénk a taktilis ingerekre adott reakciókat önkéntes beszámló alapján és EEG (vagy MR) segítségével metélt kisérleti és metéletlen kontroll csoport segítségével :)

Tudomány oltárán áldozni hajlandó fiúk és vállalkozó kedvû asszisztens lányok jelentkezzetek… :))))
ani
2008 február 26 at 15:02

Hol?
Q
2008 február 26 at 15:12

:) itt: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. :)))
vadjutka
2008 február 26 at 15:55

Q: ez zseniális!! (az üzemi kutatási osztály mostanáig visszhangzott a nevetéstõl…)
ün vállalom a field szervezését! :-)
Valamint felmerül a kérdés: miért csak kvanti? Márbocs’, és a kvali hol marad?
shadai
2008 február 26 at 16:11

A kvalit a JP videó-etnográfia divizója fogja elkészíteni. Az elõkészületek már zajlanak!
alma
2008 február 26 at 16:40

Judapest.orgia.Az én férjem spec. így született,állítólag Mohamed is.�?gy értem,nem kellett körülmetélni.
ani
2008 február 26 at 18:38

Jelentkezem a kutatócsapatba.
Ugye nem csak desk research?
Charlie
2008 február 26 at 23:13

A keresztények többsége is úgy születik, hogy nem kell õket körülmetélni…
Ajudit
2008 február 26 at 23:23

Charlie, … a fiúk.:-)
Alma
2008 február 27 at 7:02

Erre az esetre is van kitétel,meg lehet kérdezni a rabbitól.
Tóth Terézia
2008 február 27 at 8:46

Nevetséges az egész vita, úgy a sábeszgójról, mint a telefonról, sõt a szexualitásról is. Ki ne tudná aki zsidó, hogy a sábeszgój nem foglalkozás, nem is lealacsonyító szerepkör, egyszerûen csak annyi, hogy amit nem szabad egy zsidónak szombaton tenni, pld felgyújtani a villanyt, azt egy nem zsidó megteheti, legyen szomszéd, vagy alkalmazott.
Ami a kóser telefont illeti, lehet, túlzásnak tûnik, de a lányege, hogy az obszcén fotók és irományok, ne kerüljenek a zsidó háézakba, ne keltsék fel a gyerekek figyelmét, és ne ébresszenek vágyakat, melyek a zsidó élettõl eltántorítják az embereket.
Mit ne mondjak, ha kiskamasz gyerekem lenne, szívesebben adnék ilyet a kezébe, és a tv szexmûsorait sem neki szánnám!
Ami a kóser szexet illeti, tán nem lenne annyi válás, ha a spontenitást, a mindent mindig szabad módszert korlátoznák, mert ahogy egy hászid asszony említette egyszer, ez olyan, mint amikor a gyerek nem minden nap kapja meg a babáját, és ünnep amikor játszhat vele. üs állítólag férfinek és nõnek is egyaránt jót tesz a várakozás feszültsége.Minden esetre érdemes elgondolkodni azpon, hogy az idõs haszid férfiak is igen potensek a feleségeik állítása szerint, akik korántsem annyira tudatlanok, mint a kivülállók hiszik!
nyúlmáj
2008 február 27 at 18:48

Ez a szex dolog tetszik.. tiszta ügy.. lenne.. volt.
Egyébként, normális férfi-nõ kapcsolatban, ahol még van szerelem, semmi ilyesmi nem kell.
Lehet a világ összes rabbija és a világ összes hagyománya, ha nincsen szerelem és szeretet dobálhatsz akármit….
üs ez vonatkozik a világ minden emberére, nemcsak az ortodox zsidókra…
aáron
2008 február 27 at 22:34

nem tudom te hogy vagy vele Terézia, de sztem a spontaneitás nem azt jelenti, hogy mindig mindenhol…

“Ami a kóser telefont illeti, lehet, túlzásnak tûnik, de a lányege, hogy az obszcén fotók és irományok, ne kerüljenek a zsidó háézakba, ne keltsék fel a gyerekek figyelmét, és ne ébresszenek vágyakat, melyek a zsidó élettõl eltántorítják az embereket.”

ó, és lesz verseny is, hogy a “zsidó élettõl” vagy a “muszlim élettõl” vagy a “keresztyéni élettõl” tántorítanak el a valós dolgok, amikkel szembe kell nézni? mert mindenhol ilyesmire hivatkoznak azok, akik nem tudnak egy témát feldolgozni önmagukban sem, és a gyermekeikkel sem.

metélt-mérés…
na most akkor kezd kicsit elborulni a dolog:) vagy ilyen mélyreható elemzésekre számíthatunk a közeljövõben a jp-n? nem mintha félnék, hogy eltántorít a “zsidó élettõl”:)
Muki
2008 február 28 at 13:18

Annyira uncsi ez a metélõs téma meg a metélés állítólagos érdemeinek apologetikus felemlegetése zsidó részrõl. Zsidóként nem azért metélünk, hogy csökkentsük a méhnyakrák esélyét, vagy hogy lassabban jussunk a csúcsra, ergo semmi szükség ezzel védeni a parxist.

Egyébként biztos forrásból tudom, hogy metélten is pikk-pakk (vagy inkább csik-csak?) el lehet élvezni, és metéletlenül is nagyon, nagyon, nagyon hosszan lehet késleltetni a “végreakciót”. Fiúk, ne csak vállra gyúrjatok!
Charlie
2008 február 28 at 13:54

Elképzeltem azt a bizonyos konditermet…
mishmesh dorka
2008 február 28 at 14:13

:D
mishmesh dorka
2008 február 28 at 14:14

Mást nem írok, mert pirulós vagyok..
Charlie
2008 február 28 at 16:00

Csak nem te is edzel?

Kezd ez itt nagyon pajzán lenni. ün már szóltam a fütyülõs pálinkánál is, akkor sem figyelt rám senki.
shadai
2008 február 28 at 16:02


mishmesh dorka
2008 február 28 at 21:29

Charlie:
Nem!
Charlie
2008 február 28 at 21:51

Sejtettem, hogy egyoldalú nemi szereposztást preferáltok, mihelyst egy kis erõfeszítést kell tenni.
Malvina
2008 február 28 at 22:52

Na fene! Mibõl maradtam ki! :(
Malvina
2008 február 28 at 22:53

Hát ilyen nincs! Ebben a pillanatban hangzott el a hátam mögött ez a kérdés a Kultúrházban: Hogyan találjuk meg a szitakötõ “G” pontját?

Na, kinek vannak tippjei?
székely andrás
2008 május 18 at 9:26

jó kérdés. csak egy kicsit perverz. hogy lehet kellőképpen kielégítani a felizgatott szitakötőt?
vadjutka nagyon helyesen tapintott rá februárban a dolog lényegére. a kóser férjnek akkor szabad, amikor a legvalószínűbb, hogy gyerek lesz a dologból. a bibliai előírás ugyanis kb. megfelel annak az onigo-knaus családtervezési módszernek, amit a pápák is engedélyeznek.
valóban hasznosak lehetnek a tilalmak a családi élet örömeit illetően. a férji merevedéshiány egyik modern kezelési módja (persze, ha nem élettani alapú, hanem lelki), hogy a pszichiáter MEGTILTJA a férjnek az “aktus” végrehajtását. csak simogatni szabad a hölgyet. egy idő után a legtöbb (nyugati) férj belerágcsál a tiltott gyümölcsbe, mondja 1995-ös kiadású német forrásmunkám…
Zoli
2008 július 15 at 21:00

Abbamaradt a körülmetélésről szóló véleményezés, pedig én is kíváncsi lennék, hogy mit gondoltok erről! Most akkor kell vagy nem kell? Vallás vagy higénia? Jó dolog vagy barbárság? Gyerekként vagy felnőttként?

VV,

Z
R. Éva
2008 október 8 at 13:01

Hogy hívják a zsidó férfi hímvesszejét?
Kéttojásos finommetélt.
ana
2008 október 9 at 9:29

Bár tdom, hogy eltér a szitakötőktől, de engem akkor is érdekelne lepedős feltevés igaz-nem igaz vólta. (illetve ha nem igaz, akkor honnan jön??) Egyebkent Jutka, nagyon tetszik az iromany :) Bár megnéztem volna a weskó akkori vallási igazgatójának az arcat, amikor beszámoltok a kint szerzett tapasztalataitokról, illetve felmerült kérdéseitekről:))
shadai
2008 október 9 at 9:46

Ana: vadjutka írt a lyukas lepedő legendáriumáról is a JP-n:

http://www.judapest.org/kerteles-nelkul-igaz-e-a-lyukas-lepedo
Moncsi
2008 október 9 at 13:52

http://www.cloneshit.hu/2007/12/07/inside-the-mind-of-a-troll
poxy
2009 január 14 at 10:00

Nagy esélye van, hogy olvasatlan marad ez a reakcióm, mégis muszáj reagálnom Zsófi egyik bejegyzésére, miszerint

“A legjobban attól tudok falnak menni, amikor a krisnások is elkezdik nyomni ezt a szöveget. (A szex lealacsonyítja az ember lelkét, stb.) Pedig kevés dolog van, ami ennél távolabb állna az eredeti hindu kultúrától.”

Olyan, hogy eredeti hindu kultúra gyk. nem létezik, mivel a “hindu” egy nyugaton kreált fogalom. Ami az Indiában jelenlévő számtalan népcsoport és vallási-filozófiai irányzat kulturális gyökereit illeti, elképzelhetetlenül heterogén “katyvasszal” állunk szemben. Ezek között az állatáldozatokon, más esetben a féktelen szexualitáson keresztül megélt spiritualitástól egészen a teljes szexuális önmegtartóztatásig, sőt szigorú és nagyon hosszú böjtök együttes alkalmazásáig szinte minden megtalálható. És az óind írásokban, a védákban a filozófiai és vallási gyökereiket is megtalálhatjuk nagyon sok, akár egymánsnak ellentmondó irányzatnak is.

Amit a krisnások csinálnak, az a jóga egyik változatának, a bhakti jógának “nyugatiasított” formája. A védák, az upanisadok, vagy a szútrák világosan leírják, hogy a testben energiaközpontok, csakrák találhatók, amelyeken keresztül energia áramlik – ezt az alulról, a gyökércsakrából a fejtető csakrái felé áramló energiát kundalíninek nevezik. Ha a szexualitást kontolláljuk – a védák szerint -, akkor ez az energia felfelé indul, és növeli a jógi spirituális szintjét. Ha nem, nem indul felfelé. Ez nem pont azt jelenti, hogy lealacsonyítja a lelket, de akár így is fogalmazhatunk.

Természetesen a szex kontrollja csak egy eleme a jógának, amit kiragadva a többi közül elég nehéz, vagy egyenesen lehetetlen gyakorolni – és a többség számára a többi összetevővel együtt is az. De szerintem önmagában a szexről szóló részt kiragadni olyan, mintha mondjuk egy receptből csak egy hozzávalót vizsgálnál – pl. a sót -, és fanyalognál, hogy ebből meg milyen leves lesz…

Talán kicsit zavaros és terjengős voltam, ha így van elnézést kérek – amennyiben van kitől… :)
poxy
2009 január 14 at 10:11

Végül egy hangsúlyozottan nem krisnás forrás, ami röviden és érthetően összefoglalja a fentieket:

http://www.terebess.hu/keletkultinfo/lexikon/kundalini.html

A krisnások egy ősi vallási tradíciót tolmácsolnak, szerintem hitelesen. Érdemes egy kicsit pontosabban célozni, mielőtt meghúzzuk a ravaszt…
Asher
2009 február 25 at 16:53

Sabbeszkor NINCS es NEM is lehet semmi formaban szex!!!Orthodox Zsido KIZAROLAG csaladnemzes eseteben fordulhat a neje fele!!!De Pl;Menses eseten meg csak hozza sem erhet!!!Ilyenkor a feleseg kulon lakreszben van!!A nemzes feltetelei is RENDKIVUL SZIGORUAK!!!CSAK Tsitsit-Katan,es Kippah feloltese utan a megfelelo imak,aldasok elmondasa utan,es CSAK az Aktus ami szukseges!!!A Mea-Searim,Batei-Ungaria,Crown-Heights,negye dekben elo orthodox zsidok pedig a Mobilon kozvetitett Sidrat hallgatjak,vagy uzleti ugyben targyalnak!!
lasd info; Midrash Exod,Baba-Metsiah,Rashi,Iguerot-Kodesh,Mahsor,etc.!!
szuperandris
2009 február 25 at 17:14

Asher írta: Kippah feloltese utan a megfelelo imak,aldasok elmondasa utan,es CSAK az Aktus ami szukseges!!!

Én úgy hallottam, hogy a menzesz vége utáni hetedik napon kell szeretkezni (mikve után), és kötelező a feleségnek örömet szerezni (A férfi öröme másodlagos). Persze attól még ez nem biztos, hogy így van.
Asher
2009 február 25 at 17:36

Szuperandris!
Oromszerzesrol (Othodox esetben!!) Szo sincs!!KIZAROLAG EGY UJ CSALADTAG(Lehetoleg FIU) NEMZESE a cel!!!Csak es Szigoruan,az AKTUS!!!!
az orom szerzes egyik vagy masik fel eseteben szoba sem johet!!!!
amit viszont a menses utani 7-ik naprol irsz az igaz!!!
a “noi” mikvaoth;
1; megfelelo ima es aldasmodas kozben 3-szor Teljesen viz ala meritke
zes,megtisztulas celjabol!!lasd pl; menses utan!
2; hazassag elott viszont egy erre a celra a Sanhedrin altal kinevezett
no segitsegevel 12-szeri totalis meritkezes!
fhb
2009 február 25 at 20:15

Asher, ez baromság.

Idéznék neked a sulchan aruchból:
Amely asszony vérzésének egyáltalán nincsen szabályos rendje, annak meg kell vizsgálnia magát közösülés előtt is, közösülés után is, sőt a férj is törölje le magát a közösülés után külön ruhadarabbal, hogy megnézze, nem található-e azon valami vércsepp. De ha az asszonyról bizton feltehető, hogy vérzése elmaradt, pl. az áldott állapotban lévő nő három hónap után, vagy a gyermekét szoptató asszony vagy idősebb nő, nem kötelesek megvizsgálni magukat.

קצור שלחן ערוך
סמן קנד:ו

És akkor arról még nem beszéltünk, hogy férfiaknál a gyermeknemzés és az öröm nem igazán elkülöníthető dolgok. Ha jön az ejakulátum, akkor van öröm is.
fhb
2009 február 25 at 20:18

“Sabbeszkor NINCS es NEM is lehet semmi formaban szex!!!”

Akkor, ha a birtokba vevő együttlét még a sabbosz előtt nappal megtörtént, szabad sabboszkor nejével először közösülnie, akár hajadon az, akár özvegy.

קצור שלחן ערוך
סמן קמח:ד
Charlie
2009 február 25 at 21:05

Kedves fhb,

az asheri ortodoxiában a jámbor zsidók sabeszkor még az elsődleges nemi jellegüket is elvesztik (”nem is lehet semmi formaban szex”). Mivel a Kiccur Sulchán Áruch tanulmányozása örömöt okoz (ennyiben hasonlít más szent iratokhoz, pl. a Káma Szutrához), ezért az asheri ortodoxia számára az is tilos, hiába is idézgeted neki. Asher szombatonta jól elücsörög a gondosan örömtelenített szobában, kóser módon ingerszegény környezetben, letakart tükrök mellett (az autoerotika is tilos!, különös tekintettel a nárcizmusra), így eshetik egybe a szombat és a síva megülése. Most legalább tudod, hogy a sábát miért jom hásvíi.

Oromszerzesrol (Othodox esetben!!) Szo sincs!!

Ezért van az, hogy jámbor zsidó jól elveri a nejét nadrágszíjjal, ha az kéjesen szuszogni mer aktus közben (lesz itt rend!). (Továbbá ez egy hierarchia is: az ortodox férfi durva, a neológ mogorva, a reform kedves, most már legalább értem, hogy miért maradnak el lassan a MAZSIHISZ zsinagógáiból a nők.)

KIZAROLAG EGY UJ CSALADTAG(Lehetoleg FIU) NEMZESE a cel!!!

A régi családtag nemzését mint lehetőséget, én — bevallom — eddig figyelmen kívül hagytam (nyilván, mert hülye bölcsész vagyok, a valóságtól elrugaszkodott elefántcsonttornyomban élek stb.) Továbbá azt is megtanultuk, hogy reform zsidónak minősül minden olyan pajeszos rabbi, aki azt tanítja, hogy legalább egy leánygyermeket is kell nemzeni. Asher megmondta: lehetőleg fiú nemzése a cél (elfogtam egy hálószobai ortodox foszlányt: „Anyus, ma fiút nemzünk, ez a cél, értve vagyok?”). Ezért a 100%-ig hatásos asheri ortodoxia be is vezeti a patrilinearitás ősi elvét. (Jámbor ortodox asszony fiút, a tömény asheri jámborság pedig kényszert szül.)

hazassag elott viszont egy erre a celra a Sanhedrin altal kinevezett
no segitsegevel 12-szeri totalis meritkezes

Kíváncsi volnék a berlini szanhedrin címére. Vagy a szegediére, mannheimiére stb. Úgy elképzelem, ahogy a hetven tagú szanhedrin kinevezi özv. Grünfelder Árminnét. Nagy jelenet.
webeth
2009 február 25 at 21:19

“A Mea-Searim,Batei-Ungaria,Crown-Heights,negye dekben elo orthodox zsidok pedig a Mobilon kozvetitett Sidrat hallgatjak,vagy uzleti ugyben targyalnak!!”

KÖZBEN?
:DDD
mishmeshdorka
2009 február 25 at 22:33

Érdemes volt benézni:-)
Különösen a régi családtag-nemzés eshetőségének felmerülésére tekintettel, mivelhogy ma először sikerült olyan jó JP-set vigyorognom:D
mishmeshdorka
2009 február 25 at 22:35

Webeth:D
most látom mit kérdeztél, én is akartam, csak nem mertem:) Megszeppentem kicsit az olvasottaktól Asher:)
webeth
2009 február 25 at 22:47

Muszáj volt, Dorka, elképzeltem a mukit mobilozva/tárgyalva nem-régi családtagot nemzeni, és felröhögtem :DD
NOT SEXY!!
fhb
2009 február 26 at 9:46

Kedves Charlie, jól értem akkor, hogy a Kicur afrodiziákum?
Illetve lenne egy sájlém is. A kicur azt írja, tilos az embernek magát felizgatnia illetve magának örömet szereznie. A kicur olvasása viszont örömet okoz, tehát tiltott.
Viszont amíg nem olvasok bele, nem tudom meg, hogy nem szabad beleolvasnom. Kérlek, oldd meg nekem ezt a 22-es csapdáját.
Charlie
2009 február 26 at 15:04

Kedves Charlie, jól értem akkor, hogy a Kicur afrodiziákum?

Erre a kérdésre jámbor zsidó egy tórai tilalom miatt nem felelhet, lévén a kérdésedben elrejtve egy tiltott név. Ha úgy kérdezted volna, hogy láttam-e már halacha tanulmányozása közben valakit kéjeseket sikoltozni, akkor igenlő lett volna a válaszom.

Ad laqueum numeri viginti duo. Még csak most múltam ad mea veszárim nyolcvan, ennyire tehát nem ismerem a rejtett tanításokat… Azt gondolnám viszont, hogy ha a Sulchán Áruch olvasása kéj, tehát recepciópszichológiailag hasonlatos a coitushoz (úgy értem, vallási, vallásjogi termékenységünk záloga), akkor a Kiccur Sulchán Áruchot olvasni mindenképpen vagy egy coitus interruptus vagy egy olaszos gyorsmenet.
zuzm0
2009 június 1 at 11:12

Előre is elnézést az OFF-ért. A hozzászólások felét olvastam mindössze el és érdekesnek találom, hogy vallásokról és azok szexuális tanításairól beszélgettek miközben egyikőtök sem (bocsi ha a hozzászólások második felében valaki mégis) foglalkozik Isten akaratával. Mert ha Vele nem foglalkoztok, akkor szerintem teljesen felesleges vallási szemszögből hozzáállni a témához.
BZSKV
2010 május 6 at 0:46

ISTEN MONDÁ A ZSIDÓK A VILÁG BETEGSÉGEI…. EZEK NEM IS EMBEREK SE ÁLLATOK INKÁBB UFÓK. ÚGY LETTEK HOGY AZ ŰRBŐL BECSAPODÓT EGY ÜSTÖKŐS VALAHOL A SIVATAGBAN ÉS FÉREG FORMÁBAN FELJŐDTEK KI A TÖBBIT MEG TUDJA MINDENKI…
Siegelinde
2010 szeptember 6 at 22:47

Asher, ez igaz?
Komolyan kérdezem.
Nem lehet akkor kellemes ortodox zsidónak lenni…:(

Bocs ha elárulom tudatlanságomat, de mi az a Batei-Ungaria? Egy szatmári kivándorolt zsidók által alapított negyed? És hol van?
sanyi
2010 szeptember 7 at 8:39

Hát lehet hogy ezt mondják, de én olyan sexet még nem volt részem ami ne lett volna jó (nekem…). Viszont a hölgyeknek szerintem sem lehet túl jó h. egy Nagyon – nagyon ortodox faszi mellet :-((
Siegelinde
2010 szeptember 7 at 22:32

Sanyi, hát ez az, olyan szexben még nekem se volt részem, ami ne lett volna jó nekem.:D

De ez a rengeteg szabály lehet h kedvemet szegné…

LAST_UPDATED2